loading...
مشرقي

نيما بازدید : 36 جمعه 14 بهمن 1390 نظرات (0)
معنـای عـشـق واقـعی


یک روز آموزگار از دانش آموزانی که در کلاس بودند پرسید آیا می توانید راهی غیرتکراری برای ابراز عشق، بیان کنید؟
برخی از دانش آموزان گفتند : با بخشیدن، عشقشان را معنا می کنند. برخی "دادن گل و هدیه" و "حرف های دلنشین" را راه بیان عشق عنوان کردند. شماری دیگر هم گفتند "با هم بودن در تحمل رنجها و لذت بردن از خوشبختی" را راه بیان عشق می دانند. در آن بین، پسری برخاست و پیش از این که شیوه دلخواه خود را برای ابراز عشق بیان کند، داستان کوتاهی تعریف کرد:

یک روز زن و شوهر جوانی که هر دو زیست شناس بودند طبق معمول برای تحقیق به جنگل رفتند. آنان وقتی به بالای تپّه رسیدند درجا میخکوب شدند.
یک ببر بزرگ، جلوی زن و شوهر ایستاده و به آنان خیره شده بود. شوهر، تفنگ شکاری به همراه نداشت و دیگر راهی برای فرار نبود !
رنگ صورت زن و شوهر پریده بود و در مقابل ببر، جرات کوچک ترین حرکتی نداشتند. ببر، آرام به طرف آنان حرکت کرد. همان لحظه، مرد زیست شناس فریادزنان فرار کرد و همسرش را تنها گذاشت.
بلافاصله ببر به سمت شوهر دوید و چند دقیقه بعد ضجه های مرد جوان به گوش زن رسید... ببر رفت و زن زنده ماند.

داستان به اینجا که رسید دانش آموزان شروع کردند به محکوم کردن آن مرد.
راوی اما پرسید : آیا می دانید آن مرد در لحظه های آخر زندگی اش چه فریاد می زد؟
بچه ها حدس زدند حتما از همسرش معذرت خواسته که او را تنها گذاشته است!
راوی جواب داد: نه، آخرین حرف مرد این بود که "عزیزم، تو بهترین مونسم بودی. از پسرمان خوب مواظبت کن و به او بگو پدرت همیشه عاشقت بود."

قطره های بلورین اشک، صورت راوی را خیس کرده بود که ادامه داد: همه زیست شناسان می دانند ببر فقط به کسی حمله می کند که حرکتی انجام می دهد و یا فرار می کند و او قبل از اینکه حرکتی از همسرش سر بزند به اینکار اقدام کرد. پدر من در آن لحظه وحشتناک، با فدا کردن جانش پیشمرگ مادرم شد و او را نجات داد. این صادقانه ترین و بی ریاترین ترین راه پدرم برای بیان عشق خود به مادرم و من بود.

نيما بازدید : 35 جمعه 14 بهمن 1390 نظرات (0)

 

 

موجوداتی از اعماق (Creatures of the Deep):
انواع موجودات فاقد ستون فقرات را میتوان در اعماق اقیانوس یافت موجوداتی که بررسی حیات آنها شگفتی های بیشماری را در بردارد.

پو ماهی ، این سپر ماهیان دارای ۲ خار بر روی دم شلاقی شکل خود هستند که حاوی سم است. درجلوی سر این خانواده از الحاق باله سینه‌ای خرطومی به شکل مثلث ایجاد شده. بینی و پنج شکاف آبششی در زیر سر قرار دارد. اعضای این خانواده فاقد باله‌های پشتی و مخرجی هستند. اعضای این خانواده دارای سنگدان هستند. تولید مثل در این خانواده از نوع زنده‌زای بدون جفت یا زنده تخم گذار است.

سپیداج‌ها از جملهٔ باهوش‌ترین گونه‌های بی‌مهرگان هستند. سپیداج‌ها شب‌رو هستند و شب‌ها به شکار خرچنگ‌ها و میگوها می‌پردازند. سپیداج‌ها معمولاً ۸ بازو دارند که دو شاخک گیره‌ای دراز در میان آن‌ها قرار گرفته‌است. این شاخک‌ها تنها به هنگام گرفتن شکار قابل دیدن است.
رنگیزه‌های ویژه‌ای در بدن سپیداج ها باعث می‌شود بتوانند رنگ بدن خود را تغییر داده و با محیط پیرامون هم‌رنگ بشوند. رنگ آن‌ها به هنگام جفت‌گیری به سرعت چندین بار عوض می‌شود و زمانی که عصبانی شوند به رنگ سفید در می‌آیند.
جنین سپیداج حتی پیش از به دنیا آمدن قادر به مشاهده دنیای پیرامون خود است. سپیداج‌هایی که در دوره جنینی خود در پیرامون خود بیشتر خرچنگ دیده‌باشند در دوران بلوغ بیشتر به شکار خرچنگ می‌پردازند.

گیاهان (Plants):
گیاهان نقش بسیار ارزنده ای در حیات سیاره ما دارند و چرخه زندگی در زمین را کامل می کنند ، دانه و گرده این دسته از جانداران به شیوه ای مختلف و متنوعی گسترش می یابد ، این بخش به نمایش گونه های مختلف این جانداران می پردازد

نيما بازدید : 35 جمعه 14 بهمن 1390 نظرات (0)

 

شکارچیان و طعمه ها (Hunters and Hunted):
این قسمت به بیان استراتژی های گوناگون پستانداران برای شکار و تعقیب و گریز برای شکار کردن و تلاش برای زنده ماندن می پردازد.



نيما بازدید : 43 جمعه 14 بهمن 1390 نظرات (0)

 

حشرات (Insects):
ششمین قسمت از این مجموعه وارد دنیای اعجاب انگیز حشرات می شود. فراوان ترین موجودات روی زمین هستند ؛ حشرات را می توان بزرگترین گروه از بند پایان دانست که تا کنون حدود یک میلیون گونه از آنها کشف شده است و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود. حشرات یا شش پایان ساکن خشکی هستند و بعضی بطور ثانویه آبزی شده‌اند. سر 6 قطعه وسینه 3 قطعه است که معمولا دارای 3 جفت پا و دو جفت بال است. شکم اصولا 11 قطعه بدون زواید حرکتی دارد. چشمها مرکب و ساده‌اند. بیش از 800 هزار گونه دارند

 



نيما بازدید : 79 سه شنبه 15 آذر 1390 نظرات (0)

هستهٔ اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطی بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت. رودخانهٔ آمستِل از وسط آمستردام می‌گذرد و شبکهٔ گسترده‌ای از کانال‌ها و نهرها بخش‌های مختلف شهر قدیمی را به هم وصل می‌کنند.

 

نيما بازدید : 44 سه شنبه 15 آذر 1390 نظرات (0)

دبی به تازگی توجه جهانیان را از طریق ساخت و سازهای بزرگ و عظیم از جمله جزایر مصنوعی و همینطور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به خود جلب کرده است.

 



نيما بازدید : 91 سه شنبه 15 آذر 1390 نظرات (0)

حدود شش هزار تن در این شهر بر روی قایق‌هایی که "جانکز" نامیده می‌شود، زندگی می‌کنند. گفته شده که هر ساله توریست‌های بسیاری برای صرف غذا در رستوران‌های شناور آبردین به این شهر سفر می‌کنند.

 

 


نيما بازدید : 48 سه شنبه 15 آذر 1390 نظرات (0)

این شهر در سال 1703 به دستور و با نظارت پتر کبیر ساخته شد و از آن زمان تا 1918 پایتخت روسیه بود. سن‌پترزبورگ در کناره‌های رود نِوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته‌ است.

 

نيما بازدید : 61 سه شنبه 15 آذر 1390 نظرات (0)

این شهر حدود 2500 سال پیش بنا نهاده شد. این شهر جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد به ویژه دو کانال آبی معروف آن از جمله کانال "پینگ‌جیانگ" که قدمتی 800 ساله دارد و کانال "شانتانگ" که قدمتی 1200 ساله دارد. این کانال‌ها حکم خیابان‌های اصلی سوژو را دارند.

 

نيما بازدید : 67 سه شنبه 15 آذر 1390 نظرات (0)
ونیز به شهر کانال‌ها مشهور است. ونیز هم سطح دریا و دارای 118 جزیره است. بعضی از این جزایر به وسیله پل به هم متصل شده‌اند و برخی دیگر مجزا هستند.


 

نيما بازدید : 43 سه شنبه 15 آذر 1390 نظرات (0)

بازارهای شناور اطراف بانکوک، این شهر را به پرجاذبه‌ترین و مشهورترین شهر توریستی تایلند تبدیل کرده است.

 

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
سلام به همه دوستان مرسی از انتخابتون
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نقش اقتصاد در صنعت چیست؟

    از نظر اقتصادی هر روش و فرایندی که با انتخاب به موقع ان بتوان از هدر رفت زمان و منابع جلوگیری کرد سودمند بوده و صرفه اقتصادی دارد.

    برای به صرفه بودن یک نیروگاه چند عامل را میتوان تغییر داد.

    1_افزایش تولید

    2_کاهش هزینه

    3_تناسب قیمت

    4_بهترین بازدهی

    5_استفاده از تکنیک های سرمایه گذاری

    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 48
  • بازدید کلی : 4,690
  • کدهای اختصاصی
    mr.nimasanatgar.com